16 maart 2008

1990s in het Paard


Gisteravond ben ik naar het optreden van 1990s in de kleine zaal van het Paard van Troje geweest. Voor degenen die deze band niet kennen:

1990s is een toffe indieband uit Glasgow, bestaande uit zanger/gitarist Jackie McKeown, bassist Norman Blake (heeft pasgeleden Jamie McMorrow vervangen) en zanger/drummer Michael McGaughrin. De myspace van de band is hier te bekijken.

Als voorprogramma stond er een band gepland waarvan ik helaas de naam niet weet. Ze speelden wat gefrusteerde indie-rock en hadden een buitengewoon geweldige live-preformance. Helaas duurde het maar tussen de 30 en 45 minuten.

Rond half 10 begonnen 1990s met één van hun sterkere nummers; 'you make me like it'. De band had vanaf dat moment het gehele optreden het publiek mee, wat helaas gevuld was met veel 14-jarige meisjes die constant zaten te kleppen en elkaar alsmaar omhelsten. Het zou verboden moeten worden.

Zelf kende ik de band nog niet zo goed, maar met de nummers hebben ze me zeker weten te overtuigen. Bovendien was ik gefascineerd door het niet al te rechte gebit van de zanger.

Helaas voegde het optreden zelf niet erg veel aan de nummers toe. Om ongeveer 22.30 was de band alweer klaar, het was helaas een erg korte set. Erg jammer, maar het was wel de moeite waard!

Geen opmerkingen: