17 februari 2008

Archie Bronson Outfit

Wat is er nou hipper dan mannen met baarden? Juist, een band vol met baarden. Archie Bronson Outfit is een Engels drietal dat al een paar jaar in de kantlijn aan de weg timmert met furieuze rock, geinspireerd door blues, jaren 70 en postpunk, zonder daarbij enige vorm van dansbaarheid te verliezen. Ik overdrijf niet als ik zeg dat Archie Bronson Outfit eigenlijk de beste band ter wereld is. Luister Cherry Lips (zie filmpje) en wees fan. Ikzelf ontdekte ze via een recensie in de OOR ongeveer anderhalf jaar geleden en ondertussen heb ik ze drie keer live gezien (met als hoogtepunt Crossing Border '06). Derdang Derdang behoort bij mijn favoriete platen en ook debuut Fur is geweldig. Verspreid het ABO-evangelie!



Dart for my sweetheart

Got To Get

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik heb Derdang Derdang, destijds gewonnen via Kindamuzik. Kan me alleen niet echt boeien. Geen idee waarom. Waarom vind jij ze zo goed?