22 februari 2008

Jaymay

Vorig jaar zag ik deze schone dame in het voorprogramma van Bright Eyes in de Melkweg. Het was een zeer aangenaam optreden, maar daarna was ik haar vergeten totdat ik op een blog haar album Autumn Fallin vond. Jaymay (echte naam: Jamie Seerman) maakt muziek die je kan vergelijken met zangeressen als Laura Veirs en Hello Saferide. Autumn Fallin is een heerlijk album vol ietwat eigenwijze singer/songwriter liedjes met grappige teksten, catchy refreintjes en mooi gitaarspel. Het beste aan Jaymay vind ik haar stem, die mij elke keer inpakt als een warme gloed op een mooie zomeravond. Ze heeft me beet en laat me pas los als het liedje is afgelopen; ik voel met haar mee in Sea Green, Sea Blue, ik twijfel met haar mee in Grey Or Blue. Hoogtepunt van Autumn Fallin is de fantastische afsluiter You Are The Only One I Love, een ode aan haar geliefde. De geluksvogel.



Myspace

Geen opmerkingen: